Nieuwe mild-hybride diesels voor BMW X5 en X6

Eerder dit jaar ondergingen de BMW X5 en X6 een voor BMW-begrippen ingrijpende facelift. De twee SUV’s werden vanbinnen en vanbuiten aangepakt en zijn vanaf nu altijd geëlektrificeerd. Er kwam een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn en elke verbrandingsmotor waarmee het tweetal wordt geleverd heeft nu 48v mild-hybride ondersteuning. De vernieuwde X5 en X6 waren al gepresenteerd als xDrive40i, M60i, als plug-in hybride xDrive50e én als xDrive30d. Daar komt nu een tweede mild-hybride dieselversie bij: de xDrive40d.
De BMW’s X5 en X6 xDrive40d hebben net als de xDrive30d een 3.0 onder de kap, al levert die machine met 352 pk en 720 Nm meer vermogen. In de xDrive30d heb je immers de beschikking over 286 pk en 650 Nm. Geholpen door de achttraps Steptronic Spot-automaat stampen de X5 en X6 xDrive40d in slechts 5,5 seconden vanuit stilstand naar een snelheid van 100 km/h.  Het gemiddeld verbruik bedraagt 7,3-8,2 l/100 km. Prijzen zijn er nog niet.
Meer BMW
De komst van de nieuwe dieselmotor naar het gamma van de X5 en X6 maakt deel uit van wat BMW zijn ‘zomerupdate’ noemt. Zo krijgt meer modellen de beschikking over BMW Operating System 8.5, waaronder de 7-serie, iX, i4, X5, X6, X7 en XM. BMW’s digitale Intelligent Personal Assistant kan voortaan meer zaken voor je regelen, waaronder het verstellen van je stoel. Ook kan het digitale hulpje je nu niet eerder gebruikte functies uitleggen. Meer nieuws? Zeker. De BMW X1 (en iX1) en 2-serie Active Tourer zijn vanaf nu leverbaar met nieuwe bekleding, de X1 en iX1 zijn voortaan met het M Sport Pro-pakket te krijgen en de 3-serie Sedan, 2-serie Coupé en M2 zijn in nieuwe kleuren leverbaar.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Generated by Feedzy