Ook Mercedes-Benz G-klasse ontkomt niet aan elektrische aandrijflijn
Ondanks dat de in 2018 tot op het allerkleinste boutje vernieuwde Mercedes-Benz G-klasse in tegenstelling tot zijn voorganger altijd een vijfdeurs is, valt de hoekige offroader niet van een gebrek aan uitvoeringen en versies te betichten. De G-klasse is er met diverse benzine- en dieselmotoren, bestaat als ruige 4×4² en er is natuurlijk weer een heftige AMG-variant met een 585 pk sterke 4.0 V8 met twee turbo’s. Maar daar blijft het niet bij. Er komt namelijk een een elektrische versie.
De Concept EQG uit 2021.
Dat er een elektrische Mercedes-Benz G-klasse komt, is feitelijk geen verrassing. In 2021 blikte Mercedes-Benz met de Concept EQG namelijk al vooruit op een elektrische G-klasse met EQ-naamgeving, maar het is lang stil gebleven rond de uiteindelijke productieversie ervan. Op deze set foto’s is de productierijpe Mercedes-Benz EQG in testkostuum betrapt en dat bewijst dat Mercedes de elektrische offroader niet is vergeten.
Het gefotografeerde testexemplaar met het blauwzwarte printje heeft een vrij dichtgetimmerde grille, bumperwerk dat afwijkt van dat van de reeds bestaande G’s. In tegenstelling tot de Concept EQG hebben de twee gekiekte testmodellen achterop wel gewoon een ronde behuizing voor het reservewiel. Het blauw-zwarte exemplaar staat al op speciale wielen die ongetwijfeld een steentje moeten bedragen aan het minder inefficiënt maken van de wijze waarop de elektrische G-klasse door de wind snijdt. Reken op een aandrijflijn die uit vier elektromotoren bestaat. Mogelijk valt de komst van de elektrische Mercedes-Benz EQG samen met de presentatie van de gefacelifte G-klasse.