Nederlandse EV-rijder ziet liever pk dan kw

Uit onder 10.498 huidige en toekomstige Nederlandse EV-rijders gehouden onderzoek blijkt dat het gros van hen de voorkeur geeft voor de oude vertrouwde pk’s om het vermogen van elektromotoren mee uit te drukken. Het gaat om een ruime meerderheid van 84 procent.
Verder blijkt dat 38 procent van de ondervraagden prefereert dat autofabrikanten en -importeurs op dezelfde manier aangeven hoe rap een accupakket weer vol te laden is door voor – bijvoorbeeld – de 10 tot 80 %-laadtijd aan geven. 46 procent wordt er het gelukkigst van als ook de maximale laadsnelheid in kW’s daarbij wordt gecommuniceerd.
Is de EV-rijder van mening dat er nog meer zaken anders of duidelijker gecommuniceerd moet worden? Zeker. 80 procent van de ondervraagden verkiest de vermelding van de nettocapaciteit van een accupakket in plaats van de bruto en/of nettocapaciteit. Tussen de brutocapaciteit en de daadwerkelijke bruikbare nettocapaciteit zit immers altijd een verschil.
Moest jij ook wennen aan kW’s, kWh’s, laadtijden en -percentages of wordt je tureluurs van afkortingen als SoC (State of Charge), AC, DC, Wh/km of CHAdeMO?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy