Peugeot 508 krijgt 308- en 408-invloeden

In relatief korte tijd heeft Peugeot een groot deel van zijn modellengamma vernieuwd. De huidige 2008 verscheen net als de 208 in 2019, de 308 werd in 2021 gepresenteerd en dit jaar voegde Peugeot met de 408 zelfs een volledig nieuw model aan zijn leveringsgamma toe. De 3008 en 5008 kwamen allebei in 2016 op de markt en zijn daarmee in feite de senioren van de Peugeot-familie. Wel werden deze twee SUV’s op vierjarige leeftijd in 2020 gefacelift, waarbij het tweetal een front aangemeten kreeg dat enige gelijkenissen vertoont met dat van de 308 en 408. De Peugeot 508 draait sinds 2018 mee en is met zijn vier jaar nog niet oud, maar inmiddels wel een van de oudere modellen. Net als de 3008 en 5008 krijgt de 508 na ongeveer vier jaar een facelift om hem weer actueel te maken.
De achterlichten van de vernieuwde Peugeot 508 vertonen sterke gelijkenissen met die van …
Op deze foto’s is de gewijzigde Peugeot 508 Berline – de liftback – al van voor en achteren te zien. Het gesnapte testmodel verbergt het gros van zijn nieuwigheden nog onder het aangebrachte stickerwerk, maar aan de voorzijde trekken de koplampen die door het camouflagewerk heen priemen de aandacht. Het lijkt erop dat Peugeot de 508 koplampen in de stijl van de 308 en 408 geeft, plattere exemplaren die de auto een agressiever smoelwerk geven. Verder zetten we voor het 508-front in op de komst van strakkere led-slagtanden, een herziene grille en subtiel ander bumperwerk.
… de 308, 308 SW én 408!
Ook achterop past Peugeot de verlichting aan. Het bewijs daarvan is overduidelijk. De Peugeot 508 krijgt achterlichten met dezelfde uit schuine leedstrepen bestaande lichtsignatuur als de 308, 308 SW en 408. Reken verder op de komst van onder meer een vernieuwd infotainmentsysteem en mogelijk een gemoderniseerd digitaal instrumentarium.
Ook de 508 lijkt 308- en 408-achtige koplampen te krijgen. (Afgebeeld: Peugeot 408).
Dan de grote vraag: wat heeft Peugeot op motorenvlak voor de 508 in petto? Dat valt nog te bezien. Zowel de 508 Berline als stationversie 508 SW is leverbaar met PureTech 130-benzinemotoren én met twee plug-in hybride aandrijflijnen. De mildste daarvan is 225 pk sterk, de krachtigste variant schopt het tot 360 pk en is voorbehouden aan de sportieve PSE-uitvoeringen. Het is niet ondenkbaar dat Peugeot ook de 180 pk sterke plug-in hybride aandrijflijn die al in tal van Stellantis-producten geleverd in de 508 monteert. Het leveringsgamma van de Citroën C5 Aircross werd immers onlangs uitgebreid met die 180 pk sterker plug-in hybride aandrijflijn.
De Peugeot 508 L is lander dan de 508 Berline en is geen liftback maar een sedan.
We sluiten af met een wellicht interessant 508-weetje. Wist je namelijk dat de Peugeot 508 er in China ook als 508 L is? Dat is een 508 met een langere wielbasis. In tegenstelling tot ‘onze’ 508 Berline is dat geen liftback, maar een echte vierdeurs. Daarnaast heeft de Peugeot 508 L geen stijlloze zijruiten zoals de 508 Berline die in Europa wél heeft.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy