Lightyear 0 stoot Mercedes-Benz EQS van de troon

De eigenschap waarmee de Lightyear 0 de Mercedes-Benz EQS aftroeft zit hem vooral in de opmerkelijk lange aflopende achterzijde van de innovatieve Nederlandse EV. Tot voor kocht de Mercedes-Benz EQS zich met een Cw-waarde van 0,20 het meest aerodynamisch gevormde productiemodel ooit noemen, maar die titel moet die gelikt gelijnde elektrische liftback nu afstaan aan de Lightyear 0.
De Lightyear 0 noteert in de windtunnel namelijk een Cw-waarde van 0,175 achter zijn naam en dat betekent dat de eerste auto van het in Helmond gevestigde Lightyear nog efficiënter door de lucht snijdt dan de EQS. De Cw-waarde van de Lightyear 0 is volgens WLTP-protocol vastgesteld in windtunnels in het Duitse Stuttgart en daarmee heeft Lightyear Mercedes-Benz min of meer op eigen terrein verslagen.
Ongetwijfeld staat Mercedes-Benz niet te kijken van de resultaten van de Lightyear 0. Het merk weet immers dondersgoed dat een auto met een lange ‘staart’ zoals de Lightyear 0 die heeft goed is voor de aerodynamica. Begin dit jaar liet Mercedes-Benz namelijk zelf nog de Vision EQXX zien, een studiemodel dat met een Cw-waarde van 0,17 zelfs nog marginaal aerodynamischer is dan de Lightyear 0.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy