Ford Mustang Mach-E mag nog meer trekken

Ford komt opnieuw met enkele verbeteringen voor de volledig elektrische Mustang Mach-E. Om te beginnen krijgt de elektrische SUV een wat betere standaarduitrusting qua assistentie- en veiligheidssystemen. Zo zijn voortaan Automated Cruise Control met verkeersbordherkenning en Active Park Assist 2.0 (automatisch inparkeren m.b.v. een 360-gradencamera) standaard.
Voor mensen met een flinke aanhanger is er ook goed nieuws: de Ford Mustang Mach-E mag voortaan nog meer trekken dan voorheen. Het gaat dan wel om de Extended Range-versies met het grootste accupakket (98 kWh, netto 88 kWh). Die kunnen voortaan 1.500 kilogram in plaats van 1.000 kg trekken. Dat geldt zowel voor de achter- als vierwielaangedreven varianten. Eerder verhoogde Ford het maximale geremde trekgewicht al van 750 naar 1.000 kg.
Let wel: met een aanhanger van 1.500 kg en het leeggewicht van de Mustang Mach-E AWD van net iets meer dan 2 ton komt het combinatiegewicht boven de 3.500 kg uit. Dan heb je een BE-rijbewijs nodig. De RWD-versie is net iets lichter dan 2 ton en dus blijft die combinatie wel onder de 3.500 kg.
AutoWeek is nog in afwachting van een reactie van Ford Nederland op de vraag of het aangepaste trekgewicht ook geldt voor reeds verkochte Mustangs Mach-E. Is dat het geval, dan komt het maximale trekgewicht hoger te liggen dan op het kentekenbewijs is aangegeven. Je auto moet dan in principe herkeurd worden als je meer wilt gaan trekken dan het vermelde gewicht. Dat gaat per auto als je er gebruik van wil maken. Daarvoor heb je documentatie van de fabrikant/importeur nodig. AutoWeek heeft Ford ook de vraag voorgelegd of hier rekening mee is gehouden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy