Facelift op stapel voor Polestar 2

In mei dit jaar voerde Polestar een reeks technische aanpassingen door op de Polestar 2. De Standard Range Single Motor-versie wisselde daarbij zijn 64 kWh accu om voor een 69 kWh groot exemplaar, met een grotere actieradius en een hoger laadvermogen tot gevolg. Daarbij werd de 224 pk sterke elektromotor van die minst potente versie van de Polestar 2 vervangen door een 231 pk sterk exemplaar. Polestar introduceerde onder meer nieuwe wielen en lakkleuren, maar van een facelift was geen sprake. Op deze set foto’s zie je een deels ingepakt testexemplaar van de Polestar 2 die het vermoeden wekt dat Polestar het uiterlijk van de 2 binnenkort wel onder handen neemt.
De zwarte Polestar 2 op deze foto’s heeft namelijk een deels afgeplakt ‘rooster’ in zijn snuit. Het paneel lijkt daarbij zijn geblokte patroon omgeruild te hebben voor horizontale lamellen. Het is niet ondenkbaar dat de Polestar 2 op termijn ook aangescherpte bumpers en misschien wel vernieuwde verlichting aan voor- en achterzijde krijgt, maar daar is op deze foto’s nog geen hard bewijs voor.
De Polestar 2 is niet alleen als reeds omschreven Standard Range Single Motor beschikbaar, maar ook als Long Range Dual Motor en Long Range Single Motor. Die eerste heeft twee samen 408 pk sterke elektromotoren en een 78 kWh accu, de tweede heeft dezelfde elektrische longinhoud maar alleen een 231 pk sterke elektromotor op de vooras.
Polestar heeft het overigens maar druk. Dit jaar nog presenteert het de 3, een grote elektrische SUV die in 2023 gezelschap krijgt van de kleinere en sportiever ingestelde 4. Omstreeks 2024/2025 trekt Polestar het doek van de 5, een elektrische Taycan-concurrent. In 2026 komt Polestar met de 6, een volledig elektrische cabriolet die een groot deel van zijn techniek met die 5 deelt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy