MG VS is ZS met hybride aandrijflijn

In oktober 2021 stelde MG de grondig vernieuwde versie van de ZS EV aan de Nederlandse consument voor. De facelift die MG op de ZS EV doorvoerde bracht niet alleen een grondig herzien front, maar ook een herzien interieur én verbeterde elektrische aandrijflijnen naar de cross-over. De MG ZS is in diverse markten ook gewoon met reguliere benzinemotoren te krijgen. Een hybride variant van de MG ZS bestond er nog niet, maar ook die is er nu.
De gefacelifte MG ZS EV zoals je die in Nederland kunt kopen.
Maak kennis met de MG VS, feitelijk een MG ZS met een hybride aandrijflijn. Maar daarmee is de duiding nog niet helemaal rond. MG is een van de merken van het Chinese SAIC Motor en die gigant verkoopt onder meer ook auto’s onder merknaam Roewe. De MG ZS heeft in de vorm van de RX3 namelijk een Roewe-broertje met een iets afwijkend uiterlijk. Die RX3 ging in 2021 onder het mes en heette vanaf dat moment RX3 Pro (foto 9), maar ook dan zijn we nog niet aangekomen bij wat de MG VS eigenlijk is. Dit jaar kwam Roewe namelijk met de Lomeno/Totoro, een hybride versie van de Roewe RX3 Pro die met zijn afwijkende bumpers en nieuwe front iets langer is dan de reguliere RX3 (foto’s 10, 11 en 12). Die Roewe Lomeno wordt door SAIC nu specifiek als MG VS op de Thaise markt gebracht.
De MG VS heeft interieur dat afwijkt van dat van de ZS.
De hybride MG VS komt in Thailand naast de MG ZS met benzinemotoren en de elektrische ZS EV te staan. De aandrijflijn bestaat uit een 120 pk sterke 1.5 die samenwerkt met een 95 pk sterke elektromotor. Het systeemvermogen bedraagt 181 pk. De hybride MG VS lijkt als twee druppels water op zijn Roewe-broer en krijgt ook diens interieur aangemeten. Dat wijkt af van de cockpit die je in de ZS-modellen vindt. Zo zijn het infotainmentscherm en het digitale instrumentarium optisch met elkaar versmolten doordat ze in één paneel zijn ondergebracht.
De Thaise markt is voor MG van behoorlijk belang. Het is dan ook niet voor niet dat de Thaise markt bedeeld wordt met MG’s die elders niet verkocht worden. Zo verkoopt SAIC Motor de T70 van zijn merk Maxus in Thailand in aangepaste vorm als MG Extender. Daarnaast heeft de ook in Nederland bekende plug-in hybride E-HS er onlangs een facelift gekregen (foto 13).

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy