Hyundai Ioniq 5 N is behoorlijk onderscheidend

Het prototype op de vorige spionagefoto’s zag er in uiterlijk opzicht afgezien van zijn grote wielen en dito remmen nog ietwat tam uit. Dit prototype lijkt qua ontwerp veel dichter bij de definitieve Ioniq 5 N te komen. Op het eerste gezicht denk je door de grote hoeveelheid camouflage wellicht dat er niets te zien is, maar kijk nog eens goed en je ziet dat de voorbumper behoorlijk anders is dan die van een standaard Ioniq 5. De voorbumper van de Ioniq 5 N steekt aan de onderkant iets verder uit naar voren heeft veel grotere luchtinlaten. Daardoor zit de kentekenplaat ook iets hoger dan bij het reguliere model. Boven de kentekenplaat zitten zelfs nog wat extra lamellen.
Hyundai Ioniq 5
Aan de achterzijde wordt de Ioniq 5 N er niet bepaald minder heftig op. Allereerst valt de veel grotere dakspoiler op, die in het midden een vouw naar beneden heeft. Een ander onderscheidend element van de Ioniq 5 N is de achterruitenwisser, die de reguliere Ioniq 5 niet heeft. Of die functie slechts is voorbehouden aan het prototype of ook zijn opwachting maakt op het definitieve model – en wellicht de rest van de Ioniq-range – zal bij de onthulling van de Ioniq 5 N moeten blijken. Verder naar onderen zien we een gewijzigde achterbumper die sportiever gelijnd is dan het exemplaar onder de standaard Ioniq 5. Dat komt onder meer omdat het midden van de achterbumper iets verzonken is ten opzichte van de buitenste randen.
De introductie van de Ioniq 5 N staat voor volgend jaar op de planning. Qua aandrijflijn verwachten we dat het eerste elektrische productiemodel van de N-divisie dezelfde specificaties als de Kia EV6 GT en het studiemodel RN22e heeft, wat betekent dat hij een vermogen krijgt van 585 pk en 740 Nm. De EV6 GT sprint daarmee in 3,5 seconden naar een snelheid van 100 km/h en topt bij 260 km/h, dus dat belooft wat voor de Ioniq 5 N.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy