KTM X-Bow GT-XR: extreme straatracer

Sinds 2008 produceert het in Oostenrijk gevestigde KTM de X-Bow, een ook 14 jaar na zijn conceptie nog bizar ogende lichtgewicht open tweezitter met een geblazen 2.0 viercilinder of een 2.5 vijfcilinder van Audi. In 2020 toverde KTM de X-Box GTX uit de hoge hoed, een vrijwel geheel uit koolstofvezel opgetrokken circuitracer waarmee je je op trackdays ongetwijfeld behoorlijk kunt vermaken. KTM kondigt nu de komst aan van de X-Box GT-XR, naar eigen zeggen de meest extreme straatauto die het ooit heeft gemaakt.
De letters XR in de modelnaam staat voor Extreme Racer. Hoewel dat anders doet vermoeden, is de X-box GT-XR dus wél straatlegaal. KTM zegt zich als doel te hebben gesteld om een auto die ontwikkelen die ook op circuitdagen de snelste rondetijden kan zetten. Technische specificaties deelt KTM nog niet, die volgen als de auto wordt onthuld in september. Reken maar dat de KTM een heftig gevaarte wordt. De X-Bow GTX had namelijk een 530 pk en 650 Nm sterke 2.5 vijfcilinder van Audi waarvan elke pk nog geen 2 kilo hoefde te verplaatsen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy