Ford Maverick Tremor is rustige Raptor

Autofabrikanten hebben in de Verenigde Staten een nieuw segment gevonden: dat van de compacte pick-up zónder ladderchassis en dus gewoon met een zelfdragende carrosserie. Hyundai kwam in 2021 met de Santa Cruz en net als die vierdeurs-met-open-laadbak is ook de Ford Maverick een auto die zijn platform deelt met een conventionele personenauto. Onder de Maverick zit namelijk het C2-platform dat je onder meer onder de Focus en Kuga vindt. In tegenstelling tot van de F-150 en de Ranger is er van de Maverick nog geen sportieve Raptor-versie. Wél komt Ford nu met de avontuurlijke Maverick Tremor.
Ford Maverick Tremor
De uitvoering Tremor kennen we al van de F-150 en nu heeft ook Fords kleinste Amerikaanse pick-up een dergelijke variant. De Maverick Tremor staat zo’n 2,5 centimeter hoger op zijn poten dan een reguliere Maverick en krijgt onder andere een aangepast front en aangepaste ophanging achter. De Maverick Tremor krijgt een speciaal differentieel achter dat in staat is om – als de situatie daarom vraagt – alle kracht die de achteras ontvangt door te sturen naar één wiel.
Daarnaast krijgt de Tremor-variant Trail Control, een systeem dat je wellicht al kent van de Bronco. Met Trail Control kan de Maverick tot een snelheid van 31 km/h door het terrein waarbij de auto zelf accelereert en afremt waar nodig. Cruisecontrol voor naast de gebaande paden dus. Onder de kap van de Maverick Tremor ligt vooralsnog altijd een 253 pk en 375 Nm sterke 2.0 Ecoboost-viercilinder. De Amerikaanse consument kan voor een volledige Tremor-versie gaan, maar biedt ook het Tremor Appearance Package aan waarmee de Maverick slechts optisch avontuurlijker voor de dag komt.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy