Land Rover Defender Works V8 Trophy II: eerbetoon aan expedities

Het camouflagepatroon van de Trophy II bestaat niet uit een aantal willekeurige vlekken. In het patroon zijn namelijk de 23 locaties van offroad-expedities te zien, zowel de plekken waar historische offroad-wedstrijden als de Camel Trophy werden verreden als die van meer recente expedities. Daarnaast herbergt het patroon de silhouetten van enkele klassieke Land Rovers en staat het klassieke Land Rover-logo op de voorportieren. Als contrast met het wit van de carrosserie zijn de motorkap en het dak matzwart gespoten. Over vrijwel de gehele oppervlakte van het dak zit een bagagerek met een externe rolkooi. Een led-lichtbalk boven de voorruit moet zorgen voor extra zicht in het donker.
Land Rover Defender Works V8 Trophy II
Die lichtbalk vormt, naast de kleurstelling, een belangrijk verschil met de vorige Works V8 Trophy. Ook staat de Trophy II op zwarte 18-inch lichtmetalen wielen met terreinbanden, die hem een moderner uiterlijk geven dan de stalen wielen van de eerste Works V8 Trophy. Voor het interieur koos Land Rover voor hetzelfde kleurenschema als het exterieur. De witte bekleding op de de Recaro-sportstoelen en de achterbank lijkt ons alleen niet heel erg bestand tegen modderige kleding. Een ander onderscheidend element in het interieur is het analoge klokje van het horlogemerk Elliot Brown. Als je een Works V8 Trophy II bestelt, krijg je tevens een bijpassend horloge cadeau.
Ten opzichte van de vorige Works V8 Trophy verandert de techniek niet. Onder de motorkap ligt een 5.0 V8 die 405 pk en 515 Nm koppel levert. Die achtcilinder is gekoppeld aan een moderne achttraps automaat van ZF. Om al dat vermogen te kunnen beteugelen krijgt de Defender onder meer een sterker differentieel voor en achter, een verbeterd remsysteem en en sterkere wielophanging.
Ook als pick-up
Land Rover Classic gaat slechts 25 exemplaren van de Defender Works V8 Trophy II bouwen. De gelimiteerde editie is gebaseerd op de Defender 90 en 110 van modeljaar 2012 tot 2016. De Works Trophy II is echter ook te bestellen als 110 Double Cab Pick-Up, bij de vorige Trophy was dat nog niet mogelijk. Die pick-up wordt de meest zeldzame versie, want daarvan bouwt Land Rover Classic maar vijf exemplaren. De overige twintig exemplaren worden gelijk verdeeld over de 90 en 110. De prijs is op aanvraag, maar voor de vorige V8 Works Trophy moest je omgerekend al minimaal €220.000 neerleggen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy