Extreme Tesla Model 3 klaar voor Pikes Peak

Evasive Motorsports – een bedrijf dat een bonte selectie aftermarket auto-onderdelen verkoopt – stuurde in 2021 voor de eerste keer een Tesla Model 3 de berg op tijdens de Pikes Peak International Hill Climb. Ook dit jaar is Evasive Motorsport weer met een vertimmerde Model 3 van de partij om de zo’n 20 kilometer lange sprint naar de op 4,3 meter hoogte liggende eindstreep van de heuvelklim zo snel mogelijk af te leggen.
De speciale Tesla Model 3 staat op racebanden van Yokohama die op nieuwe 18-inch wielen zijn gevouwen. Achter die wielen houdt zich Pista-remmerij van Brembo schuil. Evasive Motorsports schroeft een schroefset met instelbare dempers van KW onder de Tesla en ook de draagarmen zijn volledig nieuw. Daarnaast profiteert de Model 3 van de komst van een nieuwe stabilisatorstang. Evasive Motorsports laat de elektromotoren ongemoeid.
Natuurlijk trekt de Tesla Model 3 met zijn uiterlijk de aandacht. Het gevaarte heeft uitgebouwde wielkasten, de Model 3 heeft namelijk een grotere spoorbreedte gekregen én moeten natuurlijk voldoende ruimte hebben. De grote vleugel op de achterklep moet voor genoeg neerwaartse druk zorgen. Achterop nemen we verder een uit koolstofvezel opgetrokken diffuser waar en ook de voorbumper en de met koelopeningen gelardeerde voorklep zijn van dit lichtgewicht goedje gemaakt. Die openingen zitten er om te voorkomen dat de batterijen en de elektromotoren oververhit raken. Om het gewicht van het elektrische sprintkanon zover mogelijk terug te dringen zijn zaken als de deuren, het dak, de achterklep van koolstofvezel gemaakt en ook de achterruit heeft plaats moeten maken voor een paneel van dit materiaal. Ook aan de achterzijde van de Model 3 nemen we nieuwe openingen waar. Verder is een speciaal koelsysteem aanwezig om de temperatuur van de aandrijflijn te reguleren.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.