Renault Master E-Tech Electric: nieuwe naam, verdubbeld bereik

De Master Z.E. was niet bepaald gezegend met een grote inzetbaarheid. De elektrische bedrijfswagen had namelijk altijd een 33 kWh accu in zijn bodem, genoeg voor een elektrisch bereik van tot slechts 107 WLTP-kilometers. De Renault Master Z.E. heet voortaan Master E-Tech Electric, helemaal in lijn met de elektrische Mégane E-Tech Electric en de elektrische variant van de Kangoo. Het blijft niet bij een nieuwe naam, Renault perst namelijk direct een veel groter accupakket in zijn grootste bedrijfswagen.
Renault geeft de Master E-Tech Electric een 52 kWh accu waarmee de actieradius ten opzichte van de Master Z.E. met 33 kWh aan accucellen bijna is verdubbeld. Het WLTP-bereik van de Master E-Tech Electric bedraagt namelijk 200 kilometer.
De Master E-Tech Electric wordt geleverd met een 1-fase-boordlader (7,4 kW) wordt ook leverbaar met een 22 kW DC-boordlader. Aan de elektromotor is verder niet gesleuteld, die blijft dus 76 pk sterk.
Uiteraard bestaat de elektrische Master straks weer in diverse soorten en maten. Er zijn drie hoogtematen en drie lengtematen beschikbaar. Daarnaast biedt Renault de keuze uit een drietal laadvermogens. Het laadvolume van de gesloten bestelversies bedraagt afhankelijk van de gekozen versie 8 tot 15 kubieke meter. Er komen twee chassis-cabine-versies.
Nederlandse prijzen zijn er nog niet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy