Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S is terug!

In september 2021 kwam Mercedes-Benz met een nieuwe motorversie van de Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé. Het ging niet zomaar om een motorversie, maar om een machtige plug-in hybride die voluit luistert naar de naam Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S E Performance. Die plug-in hybride AMG-knaller heeft dezelfde 639 pk en 900 Nm sterke biturbo 4.0 V8 onder de kap die ook de niet-hybride GT 63 S 4-Door Coupé aan intense prestaties helpt. In de GT 4-Door Coupé 63 S E Performance krijgt die achtcilinder echter bijval van een 204 pk en 320 Nm sterke elektromotor die het systeemvermogen naar 843 pk en maximaal 1.470 Nm brengt. Dankzij zijn plug-in hybride aandrijflijn kreeg die krachtigere AMG-topper een lagere vanafprijs dan de niet-hybride GT 63 S 4-Door Coupé die vanaf dat moment van de Nederlandse prijslijst verdween. Wat blijkt nu? De niet-hybride GT 63 S 4-Door Coupé is terug! Mercedes-Benz bevestigt het nieuws aan AutoWeek.
Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupé
De herintroductie van de Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door Coupé is opvallend, omdat die versie het plug-in hybride deel moet missen en dus alleen de 639 pk en 900 Nm sterke 4.0 V8 heeft, maar door zijn op papier aanzienlijk hogere CO2-uitstoot (296 g/km in plaats van 180 g/km) een hogere vanafprijs heeft. De Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63 S E Performance snelt bijvoorbeeld in 2,9 tellen naar een snelheid van 100 km/h, de niet-hybride GT 63 S 4-Door Coupé heeft voor die sprint 3,2 seconden nodig. Daar komt bij dat de plug-in hybride topversie ook nog eens tot 13 kilometer elektrisch kan afleggen. Mercedes-Benz vraagt €233.370 voor de AMG GT 63 S E Performance 4-Door Coupé, de stekkerloze variant kost je minstens €255.112. Je betaalt dus bijna 22 mille extra voor zo’n 200 pk minder.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Generated by Feedzy