Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final Edition

Mercedes-Benz introduceert een tot 999 stuks gelimiteerde oplage van de Mercedes-AMG E 63 S 4Matic waarmee het afscheid neemt van de machtige sportversies van de E-klasse Sedan en Estate.
De Final Edition heeft net als de ‘reguliere’ E63’s S een 612 pk en 850 Nm sterke 4.0 V8 met twee turbo’s. Die machine helpt de sportieve topversies van de E-klasse in 3,4 seconden naar een snelheid van 100 km/h. Althans, als je de sedan neemt. De Estate heeft voor dezelfde sprint een verwaarloosbare 0,1 tel langer nodig. De Final Edition onderscheidt zich van de conventionele E63 S-versies met zijn matgrijze lak, speciale 20-inch lichtmetalen hoogglans lichtmetalen wielen en speciale AMG-badges op de C-stijlen.
Mercedes-AMG levert daarnaast ook het AMG Night Package op de Final Edition, een pakket dat zaken als de splitters onderaan het front en de raamomlijsting hoogglans zwart maakt. De zijspiegelkappen zijn in dezelfde kleur uitgevoerd en donker getinte achterste zijruiten maken tevens deel uit van het AMG Night Package. Onderaan de achterzijde nemen we in donker chroom uitgevoerde knalpijpen waar. Zo gooit Mercedes-AMG de inhoud van het AMG Performance Seat High-End-pakket leeg in het interieur van de Final Edition. Dit brengt onder meer speciale AMG Performance-sportstoelen en bekleding met ‘AMG-nappaleer’ met gele stiksels naar het uitzwaaimodel. Het AMG-sportstuur is bekleed met een combinatie van nappaleer en microvezel en is tevens afgewerkt met gele stiksels. De AMG-divisie plaatst een speciale Final Edition-badge met daarop het oplagenummer van de auto in de middenconsole en ook horen in het geel verlichte AMG-instaplijsten bij het uitzwaaifeestje. Daarnaast wordt elke Final Edition geleverd met een speciale hoes met daarop AMG E63 S Final Edition-opdruk.
Mercedes-AMG E 63 S 4MATIC+ Final Edition
Mercedes-Benz heeft een nieuwe E-klasse in de ontwikkelingskamers staan en ook daar komen natuurlijk heftige AMG-versies van. Of die nog een V8 krijgen? Vooralsnog lijkt dat er wel op, al komen er ook weer mildere AMG-versies met – waarschijnlijk – twee pitten minder.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.