Rolls-Royce-CEO: ‘bevoorrading dagelijkse zorg’

De problemen spelen uiteraard al heel lang en in de gehele auto-industrie én daarbuiten, maar een auto als een Rolls-Royce heeft nu eenmaal nogal veel onderdelen en tamelijk veeleisende klanten. Moederbedrijf BMW geeft wel prioriteit aan Rolls-Royce vanwege diens winstgevendheid, maar dat helpt het edele Britse merk bepaald niet uit de brand.
“De bevoorrading is echt iets dat ons zorgen baart, eigenlijk zelfs dagelijks”, meldt Müller-Ötvös tegenover Bloomberg. “Als er ook maar één onderdeel mist, kan het product immers niet worden afgemaakt.” Rolls-Royce zegt vooral last te hebben van de constante stroom aan lockdowns in China, waar men op die manier nog altijd tracht het coronavirus waar mogelijk in het geheel buiten de deur te houden. Eerder heeft Rolls-Royce om die reden al onderdelen per vliegtuig laten overkomen, omdat havens door lockdowns compleet werden afgesloten.
Rolls-Royce maakt net als veel andere (super-)luxemerken recordjaar na recordjaar (na recordjaar) mee, dus de aantallen lopen op. Volgens Automotive News Europe is de levertijd voor bepaalde modellen inmiddels al riant meer dan een jaar.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.