Drie keer Porsche 911 Turbo: wat is de lekkerste luchtgekoelde versie?

De Porsche 911 is een waar sportwagenicoon en de droom van veel mannen. De Turbo doet daar nog eens een schepje bovenop. Om te kijken wat nu de ultieme klassieke Turbo is, hebben de collega’s van AutoBild Klassik drie pareltjes verzameld, de 930 Turbo, de 964 Turbo en de 993 Turbo. De drie luchtgekoelde kanonnen, en dan ook nog in speciale varianten.

Een 911 heeft op het moment dat hij de showroom verlaat bijna meteen de status van klassieker en lijkt de fase waarin andere auto’s ’tweedehandsjes’ zijn simpelweg over te slaan. Zodoende is een 911 nooit goedkoop, uit welk bouwjaar hij ook is en welke motor hij ook achterin heeft liggen. Voor de auto’s die de volgende pagina’s sieren, moet je zodoende diep in de buidel tasten. Bij deze koopwijzer hebben we ons namelijk niet gericht op de Carrera-modellen, maar op de Turbo’s. De uitzonderingen daargelaten, zijn die fors duurder dan hun Carrera-tegenhangers, maar in ruil daarvoor bieden ze wel nog meer rijplezier.
Eerste 911 Turbo in 1974
Porsche en turbotechniek vormen al sinds 1971 een goed …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.