Audi R8 V10 Performance RWD Coupé – Eerste rijtest

Audi heeft bij de R8 (opnieuw) de vierwielaandrijving verwijderd en tegelijkertijd het vermogen met 30 pk verhoogd ten opzichte van de vorige achterwielaangedreven variant. We konden op het circuit alvast een stukje rijden met de R8 V10 Performance RWD Coupé.

De geruchtenmolen draait al lange tijd: de dagen van de R8 zijn geteld. In elk geval van de warmbloedige sportwagen met de verbrandingsmotor, want zijn opvolger krijgt een elektrische aandrijflijn. Voordat de V10-­bolide volgend jaar met een ­krachtig slotakkoord richting de eeuwige jachtvelden snelt, is het gamma nog verder verkleind. De R8 is er nu alleen nog in de ­Performance-uitvoering, als 4WD met 610 pk en als RWD met 570 pk. Beide versies zijn ­verkrijgbaar als Coupé en als Spyder. De achterwielaandrijver heeft zowel in rechte lijn als in bochten het nakijken ten opzichte van de quattro, maar daar staan twee voordelen tegenover: de factor rij­plezier is ­verhoogd …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.