Nauwelijks elektrificatie in het compacte segment

Hoewel de elektrificatie in het midden en hogere segment lekker doorstroomt, is er weinig sprankelends aan de kleine stadsauto’s. Kijkende naar het kostenplaatje is dat ook logisch. De marges op kleine stadsauto’s zijn laag en met een accupakket worden de productiekosten en dus de prijs simpelweg te hoog.

De Volkswagen Up was in elektrische variant als e-Up leverbaar, maar daar werd de stekker uitgetrokken. Het gerucht ging dat Volkswagen zelfs geld op het stadsautootje moest toeleggen. Volgens Volkswagen was de stop bedoeld om de opgelopen levertijd van zestien maanden weg te werken. Door de populariteit van het model en nu het ook nog even wachten is op de ID Life zijn de orderboeken inmiddels weer opengeslagen. De normale variant staat met 1.090 verkochte auto’s op nummer 8 in de VZR Lease Top 10.
De Opel Corsa is ook als elektrische variant te krijgen, maar kost als Corsa-e significant meer dan de standaardversie. Het prijsverschil bedraagt meer dan € 9.000,-. De grootste kosten van een …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.