Zo ver komt de Jaguar i-Pace in de praktijk

De Jaguar i-Pace zorgde eind 2018 voor een hoop reuring op de zakelijke markt. Het geheel elektrische model maakte door het bijtellingsvoordeel heel wat leaserijders enthousiast om nog even voor 31 december in te stappen. De winter confronteert EV-rijders met een kleine actieradius. Nu we bijna 3,5 jaar verder zijn kunnen we gelukkig een aardig beeld geven van hoe het met de actieradius zit bij mooie temperaturen. We reden hem echter ook bij temperaturen onder de 0 graden. 

Gelukkig hadden wij al in de zomer van 2018 een exemplaar een week te leen, in een vergelijkende test waarbij de i-Pace aantrad tegen een Tesla Model S 75D. Temperatuur 23 graden, rustig zomerweer, en toen kwam de auto met het accupakket van 90 kWh 330 kilometer ver op een lading. In maart 2020 stuurden we de Jaguar i-Pace op pad voor een actieradiustest met meerdere elektrische auto’s en bij die rit haalden we er 11 kilometer meer uit, het verbruik was daarbij 23,4 kWh/100 km. De temperatuur lag net onder de 10 graden Celsius. Een jaar later kreeg een Jaguar i-Pace nog lagere temperaturen voor de …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.