Hoe de traditionele Volvo-grille moet voortleven in elektrische Volvo’s

Traditioneel sterke Volvo-kenmerken als de grille en een hoekig design zijn best moeilijk in overeenstemming te brengen met elektrificatie. Maar met de Recharge Concept laat het merk zien hoe ze dat oplossen. Dat vertelt Senior Design Manager Volvo Cars Jurgen Jose ons in een gesprek dat we hielden in het museum van het Zweedse merk.

Wat is de belangrijkste rode draad in het design van Volvo door de jaren heen?
“Dat vind ik gek genoeg best een lastige vraag. Volvo heeft altijd een sterke eigenheid gehad, zowel in strategie, engineering als design. Volvo haakt nooit in op de eerste de beste trend, we volgen onze eigen weg, maar die heeft zich wel steeds ontwikkeld. Het klinkt wellicht wat voor de hand liggend, maar ook op het gebied van vormgeving is bij Volvo veiligheid eigenlijk steeds de rode draad geweest. Natuurlijk zijn Volvo’s allang niet meer de vierkante, hoekige auto’s van vroeger, maar een eis is altijd dat een Volvo er robuust uitziet. Vroeger hadden we de grote bumpers en de laatste …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.