Test: Seat Tarraco 1.4 e-Hybrid

Waarschijnlijk heeft geen ander type auto zoveel baat bij een plug-in hybride aandrijflijn als de grote SUV. Ruimte is er ondanks de accu’s vaak immers alsnog volop en de dorst wordt enigszins getemperd. Geen verrassing dus dat Seat zijn grote SUV voorziet van een benzinetank en een stekker.

Seat keek de kat lange tijd uit de SUV-boom voordat het er in korte tijd drie voorstelde: de Arona, Ateca en de Tarraco volgden elkaar in razend tempo op. Die laatste is er vooral voor mensen die voorheen een Alhambra reden. Enorm veel inhoud en optioneel voorzien van zeven zitplaatsen. Helaas moet al die inhoud wel door de lucht worden verplaatst en dat betekent vaak een behoorlijk verbruik en daarmee in Nederland meteen ook een behoorlijke prijs. Seat ziet de oplossing voor dat probleem in de plug-in hybride aandrijflijn. Ogenschijnlijk met succes, want voordat de fiscus zich ermee bemoeit, is de Tarraco 1.4 e-Hybrid bijna € 8.500 duurder dan een 1.5 TSI met DSG, terwijl dat verschil bij …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *