Test: Peugeot 508 SW PSE

Volgens het oude gezegde is het kiezen óf delen. Toch denkt Peugeot met de nieuwe 508 SW PSE dat het best allebei kan. Volgens de makers is de auto ruim, zuinig, comfortabel en ook nog eens echt sportief. En duur, waarmee het een directe concurrent wordt van de Duitse premium-stationwagons.

Snelle Peugeots hebben in het verleden een behoorlijke verscheidenheid aan badges gedragen. Natuurlijk zijn er de GTI’s, maar ook de badges RC, R, Mi16 en T16 prijkten al eens op bovengemiddeld potente Peugeots. Nu is het de beurt aan PSE, wat staat voor Peugeot Sport Engineered. Het staat ook altijd voor een (deels) elektrische aandrijflijn. In het geval van de 508 en de 508 SW PSE gaat het om een plug-in hybride aandrijflijn met een gecombineerd vermogen van 360 pk en daarnaast een onderstel dat zo verregaand is gewijzigd dat de PSE er bijna uitziet als een andere auto. Zeker als SW ziet de 508-achterzijde er zó dik uit dat hij je doet denken aan de RS-modellen van Audi.
Al na een paar …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *