Test: Opel Insignia 2.0 Turbo

‘Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder’, stelt een bekende reclameslogan. Het zinnetje gaat zeker op voor de Opel Insignia, die in de schaduw van zijn SUV-broertjes staat en ook nog eens één van de laatste door General Motors ontwikkelde Opels is. In een subtiel vernieuwde vorm mag hij aantreden in onze test.

Saai is het momenteel zeker niet bij Opel. Na de overname door PSA ging het nieuwe moederbedrijf vrijwel direct over in Stellantis, een gigantisch Amerikaans-Europees concern met een enorm breed merken- en productportfolio. Grappig genoeg is zo’n uitgebreid merkaanbod precies waar General Motors, waartoe Opel bijna negentig jaar behoorde, sterk in was. In de Verenigde Staten hield ‘The General’ er een onmogelijk lange rij merken en submerken op na, waarvan de auto’s zich vaak vooral van elkaar onderscheidden door een dun marketinglaagje. Toch leverde het ‘oude’ Opel voor Europeanen meer diversiteit op, omdat het Amerikaanse GM-aanbod hier niet of nauwelijks werd verkocht. Opel wás hier in …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *