De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

Tijden veranderen en de auto-industrie verandert mee. Het traditionele middensegment wordt met uitsterven bedreigt, zeker als het aankomt op de bread and butter-merken. Hoe anders was dat 20 jaar geleden.

In 2001 – ja, dat is echt al 20 jaar geleden – was een SUV nog voor rappers of mensen uit het Gooi en stond er op het gros van de opritten nog een compacte hatchback of een middenklasse sedan of stationwagen. De compacte hatchbacks zijn gebleven, maar de traditionele middenklasse is weggedrukt door cross-overs en SUV’s. Niet verwonderlijk dus dat steeds meer merken openlijk twijfelen over opvolging van hun huidige middenklassers, of het gewoon over een andere boeg gooien. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de meer cross-overachtige Citroën C5 X en de hoger op z’n poten staande

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *