“Meeste automobilisten niet bewust van bandenlabel”

De meerderheid van de automobilisten is zich bij aankoop van nieuwe banden niet bewust van de prestaties van die banden volgens het verplichte bandenlabel, blijkt uit onderzoek van Apollo Vredestein.

Dat is pijnlijk, want per 1 mei is er een nieuw (op de foto rechts) en duidelijker Europees bandenlabel. Hierop staat net als voorheen vermeld hoe de band het doet als het gaat om rolweerstand, veiligheid en geluid, maar dan duidelijker en vollediger.
Ook zijn verkopende garagebedrijven vanaf 1 mei verplicht om klanten te attenderen op de classificatie van een band zoals die op dit label staat vermeld. Als garages zich daaraan houden is er een heleboel veranderd, want in het onderzoek blijkt dat slechts 44 procent van de bandenkopende automobilisten hierop bij de laatste bandenaankoop is geattendeerd.
Vertrouwen
Desgevraagd geeft …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *