Test: Renault Express

Doordat de Dacia Dokker zijn carrière mag voortzetten als een Renault, denkt dit merk extra kansrijk te zijn in de zogenoemde grootzakelijke markt, waar wagenparkbeheerders orders voor honderden auto’s tegelijk plaatsen. Wij reden met de nieuweling, waarvoor de oude naam Express is afgestoft.

In juni zal de laatste bedrijfsauto van Dacia van de band rollen. Het merk wendt zich helemaal af van deze markt, wetende dat het nimmer een vuist kan maken tegen de grote jongens. Fleetmanagers willen het liefst voor een zo rijk mogelijk palet bestelauto’s bij zo min mogelijk automerken winkelen en dan heeft Dacia niets te bieden. Bovendien zat het Dacia in de weg dat het nooit korting geeft, iets wat bij grootafnemers, zoals ook leasemaatschappijen, juist gebruikelijk is. Tegelijkertijd kon Renault wel een goedkopere bestelauto gebruiken, al was het maar om geen klanten te verliezen die geen trek hebben in de technisch meer geavanceerde nieuwe Kangoo. De rolverdeling die de de importeur …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *