Rolls-Royce keert terug naar ‘coachbuilding’

Ooit was ‘coachbuilding’ de normaalste zaak van de wereld, tenminste in de verre van normale wereld van de vooroorlogse autokoper. Tegenwoordig is deze vorm van auto’s bouwen nagenoeg uitgestorven, maar daar wil Rolls-Royce wat aan veranderen.

Rolls-Royce wil de volgende stap zetten in de wereld van de personalisatie, waarnaar veel vraag is en waaraan veel geld wordt verdiend in deze regionen van autoland. Volgens de Britten kiest inmiddels honderd procent van de klanten voor een auto waaraan in meer of mindere mate is geknutseld volgens het ‘Bespoke’ programma, wat betekent dat op wens van de klant speciale kleuren of materialen zijn toegepast.
Rolls-Royce wil z’n klanten echter ook de kans bieden om verder te gaan dan alleen de uitvoering van een bestaand model. Het merk wil de komende jaren meer inzetten op de stokoude traditie van het ‘coachbuilden’, waarbij een automodel speciaal voor en in opdracht van één klant of een …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *