Hoe Nissan werkt aan zijn toekomst in Europa

Vorig jaar ging het gerucht dat Nissan zijn activiteiten in Europa op een lager pitje wilde zetten. Niets is minder waar, vertelt de kersverse topman van Nissan Motors Europe, Jordi Vila, in een gesprek over de elektrische toekomst van het merk.

Vorig jaar was er sprake van meer focus op China, Japan en de Verenigde Staten, waardoor het gevoel ontstond dat Europa minder belangrijk wordt voor Nissan. Hoe heeft dat uitgepakt?
“Het Nissan Next-plan kent veel facetten en herziening van de prioriteiten is daar zeker één van, waarbij we ons concentreren op een aantal kernwaarden. De focus op die drie specifieke regio’s maakt daar inderdaad deel van uit, maar dat betekent niet dat we andere regio’s in de steek laten, dus ook Europa niet. Laat dat vooral duidelijk zijn. Integendeel: het plan omvat heel concrete doelstellingen die onze aanwezigheid in de Europese regio moeten versterken tot wat ik een redelijk marktaandeel zou …

Lees verder…

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *